Strona główna >> Produkty >> Bramy garażowe >> Bramy segmentowe
Strona główna >> Produkty >> Bramy garażowe >> Bramy segmentowe
Funkcjonalność oraz bezpieczeństwo naszego garażu w dużej części zależy od zamontowanej w nim bramy. Jej wybór zatem stanowi poważną decyzję. Obecnie na rynku dostępne są różne rodzaje bram. Największą popularnością cieszą się bramy garażowe segmentowe. Na czym dokładnie polega to rozwiązanie? Czym charakteryzują się tego typu bramy i dlaczego warto się na nie zdecydować?
Funkcjonalność oraz bezpieczeństwo naszego garażu w dużej części zależy od zamontowanej w nim bramy. Jej wybór zatem stanowi poważną decyzję. Obecnie na rynku dostępne są różne rodzaje bram. Największą popularnością cieszą się bramy garażowe segmentowe. Na czym dokładnie polega to rozwiązanie? Czym charakteryzują się tego typu bramy i dlaczego warto się na nie zdecydować?
Bramy segmentowe składają się z segmentów połączonych zawiasami, które przesuwane wzdłuż prowadnic chowają się w garażu pod sufitem. Bramy obsługiwane ręcznie wyposażone są w zewnętrzny i wewnętrzny uchwyt z tworzywa, specjalny zamek z jednostronną wkładką bębenkową i zapadki ryglujące. Bramy sterowane automatycznie pozbawione są zewnętrznych uchwytów – sterowanie nimi odbywa się przy użyciu pilota, lub klawiatury.
Konstrukcja oparta na systemie paneli umieszczonych w prowadnicach jest ogromną zaletą tego rozwiązania – brama unosi się nad progiem, a segmenty przesuwają się wzdłuż prowadnic i chowają pod sufitem, co sprawia, że w zależności od zastosowanego rodzaju prowadzenia brama nie zmniejsza światła przejścia , lub czyni to tylko w nieznacznym stopniu. Tym samym brama po otwarciu nie zajmuje dodatkowego miejsca wewnątrz garażu i na podjeździe, co pozwala zaoszczędzić przestrzeń. Dzięki temu bramy segmentowe są doskonałym rozwiązaniem np. w sytuacji gdy garaż znajduje się bezpośrednio przy wyjeździe na ulicę.
Bramy segmentowe składają się z segmentów połączonych zawiasami, które przesuwane wzdłuż prowadnic chowają się w garażu pod sufitem. Bramy obsługiwane ręcznie wyposażone są w zewnętrzny i wewnętrzny uchwyt z tworzywa, specjalny zamek z jednostronną wkładką bębenkową i zapadki ryglujące. Bramy sterowane automatycznie pozbawione są zewnętrznych uchwytów – sterowanie nimi odbywa się przy użyciu pilota, lub klawiatury.
Konstrukcja oparta na systemie paneli umieszczonych w prowadnicach jest ogromną zaletą tego rozwiązania – brama unosi się nad progiem, a segmenty przesuwają się wzdłuż prowadnic i chowają pod sufitem, co sprawia, że w zależności od zastosowanego rodzaju prowadzenia brama nie zmniejsza światła przejścia , lub czyni to tylko w nieznacznym stopniu. Tym samym brama po otwarciu nie zajmuje dodatkowego miejsca wewnątrz garażu i na podjeździe, co pozwala zaoszczędzić przestrzeń. Dzięki temu bramy segmentowe są doskonałym rozwiązaniem np. w sytuacji gdy garaż znajduje się bezpośrednio przy wyjeździe na ulicę.
Brama garażowa segmentowa jest rozwiązaniem o bardzo wielu zaletach. Dzięki nim doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, gwarantując komfort i zachowując trwałość oraz estetyczny wygląd przez wiele lat. Do jej najważniejszych atutów można zaliczyć:
Brama garażowa segmentowa jest rozwiązaniem o bardzo wielu zaletach. Dzięki nim doskonale sprawdza się w codziennym użytkowaniu, gwarantując komfort i zachowując trwałość oraz estetyczny wygląd przez wiele lat. Do jej najważniejszych atutów można zaliczyć:
Trzy rodzaje prowadzeń pozwalają na idealne dopasowanie bramy do otworu garażowego
S Prowadzenie standardowe – stosowane gdy wysokość nadproża wynosi minimum 350mm. Sprężyny skrętne montowane z przodu przy nadprożu, brama z pojedynczymi prowadnicami poziomymi.
F Prowadzenie niski przód – stosowane gdy wysokość nadproża wynosi minimum 200mm. Sprężyny skrętne montowane z przodu przy nadprożu, brama z podwójnymi prowadnicami poziomymi.
R Prowadzenie niski tył – stosowane gdy wysokość nadproża wynosi minimum 80mm (dla bramy ręcznej) i 120mm (dla bramy automatycznej). Sprężyny skrętne montowane na końcu podwójnych prowadnic poziomych.
S Prowadzenie standardowe – stosowane gdy wysokość nadproża wynosi minimum 350mm. Sprężyny skrętne montowane z przodu przy nadprożu, brama z pojedynczymi prowadnicami poziomymi.
F Prowadzenie niski przód – stosowane gdy wysokość nadproża wynosi minimum 200mm. Sprężyny skrętne montowane z przodu przy nadprożu, brama z podwójnymi prowadnicami poziomymi.
R Prowadzenie niski tył – stosowane gdy wysokość nadproża wynosi minimum 80mm (dla bramy ręcznej) i 120mm (dla bramy automatycznej). Sprężyny skrętne montowane na końcu podwójnych prowadnic poziomych.
Jeśli chcemy wybrać bramę garażową o optymalnych dla nas wymiarach, musimy wziąć pod uwagę kilka czynników:
Jeśli chcemy wybrać bramę garażową o optymalnych dla nas wymiarach, musimy wziąć pod uwagę kilka czynników:
B – Szerokość otworu
H – Wysokość otworu
h1 – Nadproże
W1 – Węgarek
W2 – Węgarek
S – Wysokość światła przejazdu po zamontowaniu bramy (S < H)
E – Wysokość garażu
E1 – Wysokość garażu do przeszkody
G – Głębokość garażu
G2 – Głębokość garażu do przeszkody
B – Szerokość otworu
H – Wysokość otworu
h1 – Nadproże
W1 – Węgarek
W2 – Węgarek
S – Wysokość światła przejazdu po zamontowaniu bramy (S < H)
E – Wysokość garażu
E1 – Wysokość garażu do przeszkody
G – Głębokość garażu
G2 – Głębokość garażu do przeszkody
Uwaga! Pomiar bramy wykonujemy dopiero po wykończeniu garażu. Uzyskujemy w ten sposób precyzyjne wymiary, zapewniające, że brama garażowa podczas dalszego użytkowania będzie szczelna. Warto zdać się w tej kwestii na profesjonalny pomiar wykonywany przez producenta, u którego zamawiamy bramę.
Uwaga! Pomiar bramy wykonujemy dopiero po wykończeniu garażu. Uzyskujemy w ten sposób precyzyjne wymiary, zapewniające, że brama garażowa podczas dalszego użytkowania będzie szczelna. Warto zdać się w tej kwestii na profesjonalny pomiar wykonywany przez producenta, u którego zamawiamy bramę.